Obsah fóra VVP Dědice VVP Dědice
(zejména bunkry)
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Střípky z vybavení milovických strojoven
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra VVP Dědice -> Pixle v ČR jinde - Milovice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
brigadyr
KECAL ROKU
KECAL ROKU

Založen: 5.3.2007
Příspěvky: 771
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út srpen 14, 2007 16:12    Předmět: Citovat

a co ten druhý řemen...

...druhý nalezený řemen měl označení 22/16x1650 (význam čísel je stejný)

a dál?....dál můžeme ukázat trochu "strojírenské alchimie" nebo též tzv."zpětného inženýrství" (reengeneering)...

...pokusme se na základě nemnoha indícíí alespoň přibližně odvodit výkon motoru...

...tedy pohledem do současného výrobního sortimentu klínových řemenů lze zjisti, že nejblíže řemenu 22/16 je dnes řemen 22/14...tento průřez řemenu se označuje "C" a pohledem do technických norem lze zjistit, že tento řemen lze použít pro přenášený výkon miniálně od 2,5 kW a v rozsahu otáček 200 až 1100 ot/min (horní hranice 8kW) a zároveň až po 1655 otáček za minutu při extrémních výkonech do 30-40 kW (problematika použití vychází z různých nomogramů a těžko se laicky popisuje), miniální výpočtový průměr řemenice pro tento řemen je 200 mm.

Dále víme, že hnací řemenice za motorem byly 2 a že každá měla 3 klínové drážky, tedy třemi řemeny byl poháněn jeden variátor. To je dostatek informací pro to, abychom obráceným algoritmem pro návrh a optimalizaci jednoduchého řemenového převodu získali možný přenášený výkon:

definujme pro řemen 22/16x1650:

počet řemenů - z=3

součinitel úhlu opásání (u běžných převodů cca 174-177 stupňů) - c1=0,99

součinitel dynamičnosti zatížení (střední provoz s mírným výkyvem zatížení, 2 pracovní směny) - c2 = 1,2

součinitel délky řemen - c3 = 0,86

součinitel počtu řemenů - cz = 0,95

normovaný výkon přenášený jedním řemenem Pn = 5 kW

(zde je situace složitá neboť jednotkový přenášený výkon se roste s větším výpočtovým průměrem řemenice, rostoucím převodovým číslem i otáčkami, uvažujme minimální průměr řemenice 200 mm, převod 2,5 a otáčky cca 1000 ot/min)

Skutečný jednotkový výkon přenášený jedním řemenem bude reálně nižší vlivem různých faktorů, které se zohlední právě zmíněnými koeficienty c, tedy:

Pskut = (Pn . c1 . c3) / c2 = (5 . 0,99 . 0,86) / 1,2 = 3,5 kW/řemen

teoreticky čistý výkon přiváděný na jednu hlavní hnací řemenici je:

PM = Pskut . cz . z = 3,5 . 0,95 . 3 = 9,9 kW, reálně 10 kW

tento výkon je na jedné hnací řemenicí, která pohání jeden variátor...jsou li variátory dva, je zřejmé že výkon na společé hřídeli musí být dvojnásobný....tedy alespoň 20 kW

hřídel s řemenici je uložena v ložiscích, kliková hřídel je uložena v ložisích, na motoru bylo zřejmě ještě dynamo (? co na to ZCh) pro výrobu elektrické energie, tedy určité mechanické ztráty, které odvádějí část výkonu....lze tedy uvažovat minimální potřebný výkon motoru na 20 - 25 kW....vzhledem k velikosti základového bloku si nemyslím, že by motor měl nějaké velké rozměry, spíš podle výkonu mi připadá jako motor do lehčího nákladního automobilu té doby...

Samozřejmě nás může zajímat i další úbytek výkonu od hnací řemenice až k navijákům...

tedy:

účinnost řemenového převodu je 0,92-0,94 (ztráty třením, prokluzem), uvažujme 0,94 (převody máme dva - k variátoru a od variátoru k navijákům)

obecně účinnost variátoru (jako celku, tedy řemenový mechanismus a ložiska) se pohybuje 0,8-0,9 (ve variátoru se ztrácí až 20% přiváděného výkonu), uvažujme 0,9

učinnost ložiskové dvojice - 0,99 (uložení máme tři - spojovacího hřídele a dvakrát navijáky, hlavní ložisko hřídele od motoru zanedbáme)

tedy jestliže na hnací řeminici je přiváděno 10 kW, pak na vstupní hřídeli je již 9,8 kW, na výstupu z variátoru 8,3 kW, na hlavní spojce před prvním navijákovým blokem 8,2 kW a na posledním navijákovém bloku cca 8 kW.

Důrazně upozorňuji že tyto hodnoty jsou hrubě orientační a základní nepřesnost je v tom odhadu průměru hlavní hnací řemenice (a samozřejmě hnané) a převodového čísla...ale jako první nástřel to stačí ne?

jen doufám, že jsem se někde nesekl...jsem totiž strojírenský technolog než konstruktér...tak tady nechci své chabé znalosti z konstrukce prezentovat nějakým nepovedeným vystoupením Very Happy

_________________
O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ZCh
kecal
kecal

Založen: 2.12.2006
Příspěvky: 395
Bydliště: Prostějov

PříspěvekZaslal: út srpen 14, 2007 21:01    Předmět: Citovat

brigadyr napsal:
jediný dochovaný elektrický rozvaděč firmy AEG v levém předním rohu navijákové místnosti - z rozvaděče vystupuje silný, dobře chráněný 8 žilový hliníkový kabel - že by skutečně telefon?


Opravdu je to "hlína" a ne měď ?
Jaké jsou průměry jednotlivých žil ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brigadyr
KECAL ROKU
KECAL ROKU

Založen: 5.3.2007
Příspěvky: 771
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út srpen 21, 2007 14:36    Předmět: Dlší střípek Citovat

prosté drátěné očko na čelní stěně nad vchodem jako držák svislé částí výfukového potrubí
_________________
O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
brigadyr
KECAL ROKU
KECAL ROKU

Založen: 5.3.2007
Příspěvky: 771
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21, 2007 23:51    Předmět: výkres strojovny č.1 na Balónce Citovat

Chtělo by se říci, že osub pixlím nikdy nepřál...jednak jim doba zřejmě nidky nedopřála plného využití, pro které byly stavěny a jednak vždy stály a stojí stranou veřejného zájmu jako historické památky...všechny výše uvedené fotky pocházejí ze dvou strojoven na cílové ploše Balónka devastovaných nájezdy sběrači kovů...zvláště krajní strojovna nízké odolnosti na okraji cílové plochy by se dala nazvat Viktorkou českých zemí...(zasvěcenci jistě pochopí)...neboť až do nedávné doby se zde nacházelo téměř kompletní vnitřní vybavení, které nenávratně zmizelo...připomeňme smutný osud této strojovny, jejíž "nejskvělejší hodina" se nikdy nekonaĺa....smutnou podzimní fotkou symbolicky dokumentující současný stav všech pixlí i dalším výkresem, jenž se jí snaží vrátit jeji krásu betonové stavby, pokud kdy někdo pochopí, že i beton může mít své kouzlo...

velkoplošný výkres objektu formátu A1 v pdf lze stáhnout na odkazu

http://www.brigadyr.net/vojenske_objekty/strojovna_balonka_1.pdf

_________________
O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
brigadyr
KECAL ROKU
KECAL ROKU

Založen: 5.3.2007
Příspěvky: 771
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 21, 2007 23:52    Předmět: Citovat

a ještě ona smutně podzimní fotka....
_________________
O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
brigadyr
KECAL ROKU
KECAL ROKU

Založen: 5.3.2007
Příspěvky: 771
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so prosinec 22, 2007 17:47    Předmět: výkres strojovny č.4 na Balónce Citovat

...před Vánoci se zpravidla na poslední chvíli dodělávají všechny "fušky", a je jedno jestli to je ve škole, v práci nebo kdoví kde....tedy tímto si ve svém úkolníčku škrtám další rest - a to výkres druhé strojovny na cílové ploše Balónka, jejíž náčrtky mi ležely ve stole už od srpna...na první pohled se jedná o na první pohled velmi podobného a jen trochu většího sourozence strojovny, jejíž výkres byl zveřejněn včera...ale to by nebyly pixle aby každá nebyla jiná Smile....a proto hledej hledej hledači víc jak 7 rozdílů Smile

velkoplošný výkres objektu formátu A1 v pdf lze stáhnout na odkazu:

http://www.brigadyr.net/vojenske_objekty/strojovna_balonka_4.pdf

mimochodem ten beztvarý betonový předmět v popředí fotky je pozůstatek jediného v Milovicích nalezeného lanového směrového rozdělovače....

_________________
O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra VVP Dědice -> Pixle v ČR jinde - Milovice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Nemůžete stahovat ani prohlížet přiložené soubory


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com