Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 18:41 Předmět: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
V okolí kóty Stříbrná - "Silberberg" - se nachází 3 těžké objekty, dvě pozorovatelny a jedna strojovna, poblíž které je originální německá pojezdová dráha pro terče. Dále 6 středních pozorovatelen a jeden objekt vz. 36 zkušební.
Naposledy upravil martinur dne so září 29, 2007 14:18, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 18:46 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
Strojovna poblíž Stříbrné |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 18:48 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
martinur napsal: | Strojovna poblíž Stříbrné |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 19:00 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
Pozorovatelny středního typu na tankové střelnici, pod kótou Stříbrná, v různém stupni poškození. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 19:03 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
martinur napsal: | Pozorovatelny středního typu na tankové střelnici, pod kótou Stříbrná, v různém stupni poškození. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: st září 26, 2007 19:04 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
Velká pozorovatelna Mlýn bude příště |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lekker kecka
Založen: 22.1.2007 Příspěvky: 216 Bydliště: Podiwitz
|
Zaslal: pá září 28, 2007 21:57 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
martinur napsal: | V okolí kóty Stříbrná - "Silberberg" - se nachází 3 těžké objekty, dvě pozorovatelny a jedna strojovna, poblíž které je originální německá pojezdová dráha pro terče. Dále 5 středních pozorovatelen a jeden objekt vz. 36 zkušební. |
Martine,seš si jistý že ta pojezdová dráha před strojovnou je orginál německá,ptal jsem se na ni jednoho pána co dělal v 50.letech ve VVP a on si tu pojezdovou dráhu nepamatuje.Jinak víme vlastně co je na té strojovně napsáno _________________ WHO DARES WINS!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: so září 29, 2007 14:17 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
My to víme také, ale teprve asi 20 let, předtím jsem tam nechodil )) Bohužel dřív tam nápisů bylo více a právě ty se budeme snažit rozluštit, nicméně mám obavu, že to bude problém. Mohlo by to snad jít pod nasvícením UV světlem. Pracovně jsem si strojovnu pojmenoval "Sklep"
Jinak ty kolejové dráhy jsou před strojovnou 2!!! Jedna poblíž, asi 10 metrů, ale tu nemám na mysli. Myslím tu druhou, která je dále od strojovny, asi 50-80m a je kolmá k té první. Stojím si za názorem, že je německá. Můžu se samozřejmě mýlit, ale všechny české pojezdy ve VVP a nejsou jen na tankové střelnici, měli elektrické navijáky, dále je použit zcela jiný typ kolejnic ... leda, že by to byla vámi hledaná "Vedrálka" )) |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: so září 29, 2007 14:23 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
Ještě jsem udělal chybu v počtu středních pozorovatelen, čekal bych, že se někdo ozve Středních pozorovatelen na tankové střelnici není 5, ale 6. Tvořili pravděpodobně dráhu se strojovnou. Poloha všech šesti pozorovatelen tvoří ideální písmeno "V", což je malý rpzdíl od jiných drah, kde jsou pozorovatelny často ve dvou nepravidelných řadách.
Přopojuji fotografie velké pozorovatelny přezdívané "Mlýn", kvůli způsobu maskování jako větrný mlýn. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: so září 29, 2007 14:28 Předmět: Re: Kóta Stříbrná a okolí |
|
|
[quote="martinur"] |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: pá listopad 16, 2007 21:39 Předmět: Terčové makety |
|
|
Takto nějak mohly vypadat makety ruských tanků T-34/76 a KV-1 na střelnici Silberberg za jejího užívání Wehrmachtem ... ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
brigadyr KECAL ROKU
Založen: 5.3.2007 Příspěvky: 771 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá listopad 16, 2007 23:06 Předmět: |
|
|
To je velmi zajímavá fotografie!...tradiční otázka?....je známo o jejím původu (datace, místo pořízení atd..) něco bližšího?...
....nicméně domnívám, že to zřejmě nebudou terče na které by se cvičně střílelo...
1) jejich tvar je příliš složitý - představa, že tento terč se zásahem byť i z malorážové zbraně rozsype je jistě zřejmá a určitě by bylo neekonomické vyrábět pro cvičné střelby prostorové makety - jejicjh vysoká spotřeba by byla neospravedlnitelná
2) berte v potaz velkou hmotnost takovéhoto terče byť je vybaven kolovým podvozkem, který značně snižuje pasivní odpory....uvědomme si, že lano navijáku má průměr 4 mm a pohledem do běžných strojnických tabulek lze zjistit, že jeho jmenovitá únosnost lana při jmenovité pevnosti drátu od 1 270 do 1 960 MPa je od 7,107 do 10,970 kN...jinými slovy lano lze zatížit do přetržení břemenem od hmotnosti zrhuba 725 do 1118 kg...pochopitelně max. hmotnost břemene bude nižžší vzhledem k nutnému zavedení koeficientu bezpečnosti....s hmotnosti břemene pochopitelně musíme uvažovat i potřebný navíjecí výkon na jednom bubnu...za předpokladu, že by tento terč přibližně s touto hmotností tahal jeden jediný buben celého navijáku, pak by se spotřeboval takřka celý výkon motoru...dlužno poznamenat, že motor byl pravděpodobně vyššího výkonu než 25 kW, jak jsem ukázal na výpočtu v jiném vlákně a to protože se ukázalo, že hnaná řemenice na vstupu variátoru nebyla pro tři klínové řemeny ale pro šest..jinými slovy, skutečný výkon motoru může být odhadem minimálně o 30-40% větší...
3) s největší pravděpodobností se jedná o zařízení pro výcvik útoku pěchoty na obrněné prostředky, čemuž by odpovídala přímá kolejová dráha...to ostatně není nic nového..v literatuře lze narazit na obdobné fotografie z východní fronty, kde za pomocí skutečných, ukořistěných a poškozených tanků T-34 byly tyto na koloejových drahách jiým tankem tahány přímo v zápolí frontových jednotek...toto výše zobrazené zařízení mi vzhledem k jeho konstrukci a zpracování příjde jako stálého charakteru v nějaké od od fronty dostatečně vzfálené posádce
4) samozřejmě si nekladu nároky na vševědoucnost a vůbec nepopírám, že neexistovaly terče na kolejovém nebo kolovém spodku případně lyžinovém, jen se domnívám a jisté důkazy tomu nasvědčují..že střelecké terče byly dřevěné desky pobité plechem o celkové tlouštce cca 1 až 1,5 cm, které měly hrubý obrys daného cíle, ovšem oproti jeho skutečné velikosti byly trochu zmenšeny.... _________________ O dobré opevnění se nikdy nebojuje, dobré opevnění se obchází. |
|
Návrat nahoru |
|
|
martinur 1000. příspěvek
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 378 Bydliště: Vyškov
|
Zaslal: so listopad 17, 2007 09:41 Předmět: |
|
|
Fotka je jako obvykle z pozůstalosti německéno vojáka a není známé nic bližšího. Jinak máš zřejmě pravdu Petře Musíme hledat dál. Sice by mne nepřekvapilo, kdyby při německé důslednosti používali tyto terče i na střelnici. Střílelo se totiž i vložnými hlavněmi a ne vždy "ostrou" municí. Tudíž ty terče mohly chvílí "vydržet".
Tanky na fotce si dovedu představit na cvičišti "boj s tanky", kde vojáci nacvičovaly nepozorované příblížení, zakrytí pozorovacích přístrojů, hod cvičným granátem a podobně.
Ještě "nedávno" byl zde VVP plechový americký tank M60 za stejným účelem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|